gryningssjuka

Hansi tillfrisknade mirakulöst vid 10-tiden igår, magondat försvann och hon blev sitt vanliga pigga jag. Vabbandet inställdes och tjejerna fick gå till dagis. Men sen på kvällen gjorde magen ont igen och hon vaknade runt fyra på natten igen och kräktes lite, var extremt hängig och trött på morgonen men vid 10 piggnade hon till igen och magontet försvann. Vilken konstig sjukdom! Jag tror att jag har jinxat fram den, Anna skulle komma hit med sina barn idag egentligen. När vi bestämde det sa hon:
-Vi kommer om inget barn blir sjukt.
-Mina barn kommer att vara friska, de är så gamla nu så de har slutat vara sjuka, de har inte varit sjuka på hela våren nästan, sa jag, övermodigt, dumdristigt. Hur kan man säga så? Det är väl det säkraste sättet att hamna i en treveckors sjukdomsspiral. Nu fick vi gryningssjukan på halsen.

Jag hann iallafall träffa Anna igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0