bejla till tomten

Dosi var vansinnigt galet arg idag när jag nattade. Hon blev för trött och gick i baklås och blev helt rasande. Jag kommer inte ens ihåg vad som satte igång det, jag och Hansi låg i sängen och skulle precis börja läsa saga, Dosi närmade sig och gav upp ett avgrundsvrål. Tårarna sprutade när hon försökte förklara vad som var fel. Hon tyckte att vuxna inte gjorde som barn ville, barn ville gärna ha överraskningar, inte trista överrsakningar som roliga besök utan saker, vackra saker, roliga saker som man kan ta på.
"Ni tror att ni kan bestämma allt, men så ääääääär det inte, ni kan inte det!"
Dosi försökte verkligen sluta gråta, men som hon sa, att när man precis har börjat är det svårt att sluta, och hon kan faktiskt inte bara sluta sådär på en gång.
Jag läste saga med hög röst och försökte förvirra lite genom att hävda att katten sa vov och hunden mjau och det stoppade gråten lite.
Sedan pratade vi lite om tomten och då blev Dosi ledsen igen. Hon ville inte åka med sin önskelista ända till Nordpolen, det var för långt och dessutom trodde hon inte att jag visste var det var.
-Vi kan skicka ett brev till tomten, eller mejla, sa jag och då grät hon ännu mer.
-Men jag vet inte vad bejla är.
Jag berättade att jag pratat med tomten flera gånger redan och berättat att de varit väldigt snälla hela året och då blev Dosi nöjd, men Hansi ledsen, hon trodde inte att hon varit tillräckligt snäll.
När Hansi var övertygad om att hon varit väldigt snäll hela året och Dosi att hon inte skulle behöva åka till Nordpolen torkade alla tårar.

Kommentarer
Postat av: bettet

oh I just love them! såååå söta. och sak galna, helt i tiden alltså.

2009-11-19 @ 19:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0