Halloween

Vi återhämtar oss efter årets halloweenfest idag. Vi hade egentligen planer på att åka till Hudarn, men när Puffen påminde om sin årliga halloweenfest var jag inte svårövertalad. Vi har planerat och förberett oss i veckor. Vi var fler barn än någonsin, i år fick även Hansi och Dosi bjuda en kompis som kom med sin storebror. Spökpromenaden var en fantastisk syn, 9 barn i olika storlekar som snubblade fram i spökdräkter och häxmantlar i mörkret. En av tjejerna upplevde sin första kärlekssorg och var lite extra känslig.
Vi åt avhuggna fingrar med blod, spindlar, blodådror, blodsprängda ögon och bajskorvar, eller det var så det presenterades för de stora barnen. De minsta blev erbjudna korv, köttbullar, spagetti, ägg och chokladbollar. Det var en fin balansgång mellan att få det att låta äckligt läskigt för de stora och som vilken vanlig middag som helst för de små.
Jag insåg att detta var matlagning i min stil, målet var ju att få det så äckligt som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är fortfarande en finfin festfixare alltså! en vacker dag ska jag oxå vara med! puss från din lillasyster (ume kind)

2009-11-02 @ 00:27:47
Postat av: sargit

Haha... Äckligt läskig mat är en konst att få till. Hoppas jag har fantasi nog då mina är stora nog för sådana konstnärliga talanger...

2009-11-02 @ 01:30:44
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0