härlig ledig dag!

Vi har haft en så skön dag idag. Jag vaknade utvilad (ska prova det där med att lägga sig 22.00 fler gånger) och jag och Hansi och Dosi pysslade runt lite hemma, städade deras rum och sanerade köket. Jag lyckades lura iväg Dosi tillräckligt länge så att jag hann slänga hennes kartonger, gamla smörpaket osv. Sist jag försökte var jag inte tillräckligt snabb, hon hann se skräppåsen och började plocka upp allt igen, "åh, ligger den där, den ska jag ha kvar, och den och den". När det var fint fick de välja varsin prydnadssak bland mina gamla grejer.
När Puffen kom hem lekte hon med syrrorna. Jag hörde hur hon sa till Hansi "Nu är du en kines". Lite senare hittade jag Hansi i hennes säng och när jag tittade närmare såg jag att hon hade små tejpbitar i ögonvrårna. "Puffen har klätt ut mig till kines" sa hon nöjt.
Dosi har putsat diskbänken iklädd prinsessklänning. Hon var igång i nästan en timme och putsade toaletterna när hon ändå höll på.
Nu sover alla, nybadade och fina. Det ska jag också bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0