Nattligt drama

Puffen har haft en lös tand, den fjärde. Hon har stoltserat med en stor glugg och en allt vingligare framtand. Igår var vi alla och petade och drog, men Puffen bad oss vänligt att låta den sitta kvar, hon planerade att tappa den på lunchen idag istället, precis som förra gången. Men i natt vaknade jag av att hon kom rusande och väste:
-Jag har tappat min tand!
-Öh öh, har du svalt den? var allt jag kunde åstadkomma, men det hade hon inte.
Nu har hon en imponerande glugg och jag vabbar idag. Inte på grund av den tappade tanden, men Puffen var inte den enda som besökte mammasängen i natt. Stackars Dosi har hostat och hostat hela natten och när jag försökte få upp henne i morse var hon inte särskilt positivt inställd.
-Jag behöver sooooooova, viskade hon och när vi hunnit tänka över situationen och strypa pliktkänslan en aning insåg vi att hon hade rätt. Skolbarnen klarar sig nog utan slöjd idag och Dosi behöver sova. Imorgon stannar Joxen hemma om det skulle behövas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

slöjd är ju så viktigt! slöjd lär ju skolbarnen att tänka fritt och tänka stort. viktigt viktigt viktigt. mer vikarier åt barnen!

2009-11-02 @ 17:57:53
Postat av: sinkeluren

Jo, jag tycker alltid att slöjd är viktigt, men man måste komma ihåg att Dosi är viktigast!

2009-11-02 @ 22:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0