pastatips

Vi har tillbringat eftermiddagen på leklandet och barnen är lite trötta. Stackars Puffen är extra trött, hon kruppade i natt, mådde bra på morgonen men nu är hon risig och ligger i soffan och halvsover. Det är mycket förkylningar nu tycker jag.
Puffen har beställt sin nya favoriträtt pasta carbonara till middag. Problemet är bara att det är alltid hon och Jox som lagar den och Joxen är inte hemma. Puffen vet exakt hur det ska gå till, min uppfattning är lite mer vag. När det stod klart att Puffen nog inte orkar laga någon mat idag har hon givit mig lite tips, tex ska man komma ihåg att inte hälla i ägg och ostblandningen innan pastan svalnat, för då  stelnar äggen.
Farbror Bobber kom äntligen hem igår, efter tre veckors resa och han hade med sig Jelly Beans, så ikväll blir det godisfest.
Hansi och Dosi vill ha sitt rum målat rosa och jag är lite sugen på att prova, men jag vet inte om jag hinner. Då måste ju Puffens rum också målas om det ska vara någon rättvisa i världen. Men det vore kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0