Snippor och sånt

Hansi och Dosi brukar få turas om att välja godnattsaga och igår var det Hansis tur att välja. Hon valde "Per, Ida och Minimum", den gamla 70-talsklassikern om hur ett barn blir till. Jag har fortfarande inte mäktat med att läsa allt som står, utan brukar hoppa över de rader där mamman och pappan har det extra skönt, men det är en informativ bok med frågor till barnen. En sådan fråga är: I per och Idas familj säger de snoppen och snippan (2000-talsöversättning från min sida för att inte förvirra begreppen), i andra familjer säger de penis och slida. Vad brukar ni säga?
Hansi svarade tvärsäkert: Penis och snida!
Jag: Penis och Slida?
Hansi: Japp, penis och snida.
Det har jag aldrig hört tidigare, men Dosi stod för den största överraskningen:
-Jag säger Delfina....
Jag: Säger du Delfina?
Dosi: Ja, jag har sagt till alla på mitt dagis att säga Delfina.
Jag började undra om inte socialstyrelsen eller vem det nu var som lanserade ordet snippa fått lite konkurrens i en liten Dosi som döpt sin snippa till Delfina, men efter lite fler frågor visade det sig att det var hela Dosi som skulle kallas för Delfina och inte bara vissa kroppsdelar.

Kommentarer
Postat av: moster e

hahahahahahahaha det är ju för underbart! åh vilken tur att jag är 24, om si sådär 3-4år kanske jag också kan skaffa barn och då är det ju typ bara 8år tills man får ha sådär kul!

2009-10-25 @ 15:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0