Barnuppfostran, lektion 1. Att hälsa artigt

Jag har så artiga och väluppfostrade barn. De hälsar glatt på äldre människor, högt och tydligt så att de ska höra även om de har nedsatt hörsel. Igår t ex då jag hämtade barnen från dagis mötte vi en äldre herre.
-Hej gamla gubbe! sa Hansi.
Då hon inte fick någon reaktion upprepade hon det två gånger för säkerhets skull.
-Hej gamla gubbe! HEJ GAMLA GUBBE!!!!!
-Jag är väl inte så gammal? undrade den gamle gubben.
Själv log jag som bara en stolt mor kan göra.

Kommentarer
Postat av: elsa

hahahaha det är synd att jag sitter ute på udden och inte i min lägenhet i stan, hysteriskt kvinnoskratt kan mina grannar behöva, känns bra att sinkeluren verkar ha kommit igång igen, heja heja!

2009-09-13 @ 17:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0