efter tio

Efter några dagar hemma i soffan har jag ju sett en del på tv. Ett program jag inte förstår är efter tio. Vad är poängen med programmet? Jag tittar inte särskilt aktivt, sover lite, läser lite, surfar lite, men varje gång jag vaknar upp sitter det en känd förälder och skakar desperat ett gråtande barn samtidigt som han eller hon försöker svara på Malous frågor. Malou pratar ideligen om barnvakterna ute i korridoren och där står det någon annan kändis och skakar en barnvagn eller leker med något barn som inte är deras eget. Eller är det det?
Alla vet väl hur svårt det är att fokusera på ett samtal när man samtidigt ska försöka hålla sitt barn nöjt. För att hålla fokus på samtalet måste man ignorera barnet och då blir barnet argt och skriker och då hör man ändå inte vad man säger. Eller tänker. Det verkar som att efter tio är någon sorts program som ger tips och råd om uppfostran, men är det verkligen rätt sätt att diskutera det med ett skrikande barn i knät? Jag är förvirrad. Malou säger att det är curlingvecka. Inte för gästerna i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0