MVC

Vi var på MVC idag. MVC-sköterskan kom och ropade upp dem och när vi gick till undersökningsrummet sa jag åt dem att säga vad de hette ordentligt. När vi kom in i rummet sa således Hansi ordentligt:
-Jag heter Hansi.
Dosi muttrade:
-Jag heter Dosi.
Hälsningen var således avklarad utan gubbar eller bajskorvar så det var ju bra.
Sedan fick de berätta om sin födelsedag, göra syntest och mäta och väga sig. De var fantastiska rakt igenom, följde kurvorna, såg bra, konverserade MVC-sköterskan och berättade att de tyckte mycket om frukt och grönsaker.
När vi kom hem låg stackars Puffen däckad i soffan, hon mådde illa och hade gjort det hela dagen. Sedan kräktes hon. Det gjorde allt för mitt tillfrisknande, härmed är jag frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0