så var vi där igen......

Influensan har drabbat mig, inte svinis utan en snällare variant, men kul är det inte. Jag har legat och snörvlat i soffan i två dagar nu och dessutom tillbringat en sjukdag på jobbet för att sprida mina baciller så mycket som möjligt. Att det är så svårt att lära sig att man blir inte friskare av att låtsas att man inte är sjuk. Jag har i alla fall haft trevliga feberdrömmar, båda soffdagarna har jag drömt att jag bakar underbara kakor och muffinsar, jag har bjudit och ätit själv och nästan vaknat upp med kaksmulor i mungipan. Tyvärr har jag inte orkat baka något, men nu har Joxen köpt godis och chips åt mig vilket kanske gör något för kakabstinensen.
Jag har inte haft vettiga kläder på mig de här dagarna, jag har hängt lös i ett sladdrigt linne och ett par tights. Inte har jag kramat mina barn heller och idag hade både jag och Dosi längtat efter kramarna. Efter maten gav vi efter, låt bacillerna äta upp oss, det skiter vi i, nu ska det kramas! Dosi satt i mitt knä och efter ett tag började hon kika innanför mitt linne.
-Åååååh, mamma, du har så långa bröst! sa hon beundrande.
-Ja ja, krama mer, sa jag.
-De är veeeerkligen långa, fortsatte Dosi med sitt prisande av mammakroppen.
-Okej, sa jag.
Nu tyckte Dosi att jag var lite väl blygsam och inte insåg min egen storhet, eller långhet.
-Men titta själv då mamma, de är ju jättelånga! De ser ut som två ormar, två jättelånga ormar.
Dosi avslutar med en beundrande blick ner i urringningen.
-Mamma, vad skrattar du åt? Sluta skratta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0