Fiolkonsert baby!

Igår var det Puffens scendebut med fiolen, på en konsert med musikskolan. Det var fantastiskt! Hon har ju bara tagit fem, sex lektioner, men tar det på stort allvar och hon hade lärt sig så mycket. Hon var med i fyra låtar av nio berättade hon lite besviket, hon hade nog gärna spelat med i fler. Jag satt med under repetitionen innan  föreställningen och beundrade min dotters coolness. Fiolfröken sjöng en sång och frågade "Kan alla den här?" och Puff svarade helt frankt nej. "Ja, men du lär dig den snabbt" sa fröken och det gjorde hon. Sedan fick Puffen sitta en lång stund på golvet medan andra barn spelade sina solon och när fröken sa att det var dags för e-strängslåten såg jag hur Puffen sa "yes!!!!" och gjorde en segergest.
Jag klarade inte konserten helt torrögd och det berodde inte på att jag satt för nära stråkarna....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0