hemlig klubb

Det har varit mycket hemligheter här idag. Dosi smög in till mig och sa:
-Puffen har en hemlighet, det är en hemlig klubb. Jag får inte berätta.
-Gör inte det då, sa jag.
Dosi såg besvärad ut.
-Jag måste berätta, den hemliga klubben är.......
Puffen kommer in i rummet. Dosi ser extremt skyldig ut. Filippa har hört och tänker nog inte berätta något hemligt för Dosi på sisådär 20-30 år.
Senare satt jag och Jox och spelade kort. Hansi och Dosi sprang runt och stojade fokuserat. Efter en stund kommer Hansi och berättar att de har en hemlig klubb, med klubbhus i min säng. Man börjar ju fundera vad det kan vara för hemligheter de ha för sig, säkert något förbjudet som att äta choklad och torka av sig på lakanen eller rita hemliga meddelanden på tapeten. Hansi viskar hemlighetsfullt:
-I vår hemliga klubb läser vi bara böcker.
Och det var precis vad de gjorde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0