farsot

Jag har lyckliggjorts med lediga fredagar i år. Efter första veckan verkar det vara helt ypperligt, men frågan är ändå om inte bästa lediga dagen är måndagar? Det återstår att se.
Vi firade vår första lediga fredag med lite morgongos jag och Dosi. Hansi övergav oss för Bolibompa, men Dosi stannade kvar och gosade och kliade sig i håret och gosade och kliade. Kliade så mycket att vi gick upp och plockade fram kam och hårklämma och gick igenom håret på jakt efter husdjur. Den som söker den finner, iaf i Dosis hår. Feta löss som krälade runt och var allmänt vidriga. Hansi verkar ren och när Puffen kom hem från skolan hade jag redan köpt lusmedel så hon fick en kur otittad. Man ska egentligen inte avslusa lusfria, men jag ser luskarusellen framför mig, så nu lussanerar jag ALLT. Barn, sängar, möbler, leksaker. Jag har ett tvättberg i källaren som får Keb (vi fjällvandrare säger så) att skämmas. Välkomna alla bergsbestigare och äventyrare, i vårt tvättberg finns allt: höjd och vilda djur.
Min hårbotten kliar, men lusmedlet tog slut när jag dränkte tjejernas kalufser. Mer ska inhandlas i kväll för jag tror jag är en het luskandidat om man tänker på hur morgonen tillbringades.
Iiiiiiih, vi är äckliga!

Kommentarer
Postat av: bettet

löss trivs bäst i rentvättat hår? har jag hört iallafall.

2010-08-29 @ 11:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0