Dubbelgångare

Det är doppelgangerweek på facebook, man ska byta ut sin profilbild mot någon känd person någon sagt att man liknar. Jag har tre; Barbara Streisand (tack för den Marc, jag grät inombords i en vecka), Katherine Heigl (några kids på skolan, mina favoriter för alltid) och Ozzy Osbourne (mina kära döttrar).
Jag började med Barbara, ingen verkade ens notera att jag bytt bild. Jag kallade på tjejerna och visade dem en bild på Katherine Heigl.
-Vem är det här? frågade jag och försökte hålla huvudet i samma vinkel och le på samma sätt. Dosi var tyst oförstående, Hansi sa tveksamt:
-Är det jag? Jag tror att det är jag.
-Är hon inte lik någon annan då?
-Nä, det är nog jag, sa Hansi. Dosi var ointresserad.
Jag visade en bild på Ozzy.
-Det är ju du mamma! utbrast Dosi glatt.
Just ja, jag trodde att Jox tyckte att jag var lik Alan Alda, men han menade Goldie Hawn. Tur där Joxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0