Jubel och fröjd!

Alla barn har sommarlovskänsla nu. De sover lääääääänge på morgonen och när de väl vaknar kommer de och gosar in sig med oss en stund. Mycket behaglig tillvaro. En morgon låg jag och kramade Hansi och Dosi satt bredvid och läste i en bok. Jag tänkte inte så mycket på det förrän jag hörde att hon faktiskt läste! Hon ljudade en bokstav i taget så att man hörde vilket ord hon läste. Hon förstår inte själv vad hon läser ännu, men det kommer väl med tiden.
Hansi håller på att längta ihjäl sig efter mormor och morfar. Jag berättade för någon om våra sommarlovsplaner och Hansi avbröt mig när jag sa att vi skulle till udden.
-Åh nej, prata inte om det, då börjar jag längta ännu mer! Ska vi inte åka snart?
Snart så! Jubel och fröjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0