återvinning

Jag kommer ihåg en tid då man, när man skulle gå på fest, samlades för förfest, lyssnade på musik, kanske piffade lite, pratade....Dagen efter tog man det lugnt, såg på film, åt pizza, drack cola.
Igår var jag på personalfest. Samling i en skidbacke och tjugo mer eller mindre vinnarskallar som kämpade om förstapriset i parallellslalom och pulkaåkning. Sedan middag, vin och sång. Jag inledde festen med en egen förfest, Jox tog tjejerna till baletten så jag hade huset för mig själv och passade på att dricka vin och dammsuga. Det kändes som att det inte behövdes så mycket piff för pulkaåkning. Idag är jag mycket nöjd med att jag tackade nej till både jäger och avec, men önskar att jag inte hade tagit den sista ölen. I mitt något skakiga tillstånd har jag inte sett film, druckit cola eller ätit pizza. Vi hade lite påskmust, men uppfinnarandan grep tag i Hansi och hon försökte återvinna sin caprisonneförpackning till att innehålla påskmust istället. Hon klippte upp den, hällde i påskmust och försökte sedan tejpa igen förpackningen igen vilket resulterade i en liten insjö av påskmust under köksbordet. Två gånger dessutom, när det inte lyckades första gången tyckte hon att det var lika bra att försöka igen, återvinning är viktigt! En sjö verkade kanske också som rätt plats för ett vrak som jag idag.
Nu är snart ordningen återställd här, påskmusten är upptorkad (de är helt omöjligt att torka upp en liter påskmust från golvet, det slutar aldrig vara klibbigt!) och pizza är beställd. Jox har jourpaus och har kommit hem med cola och chips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0