Disco filinkki

Vilken dag! Dosi har skrivit inköpslista, mina favoriter är frogt och gorvbrö. Hon har skrivit hela dagen och tycker det är superenkelt att skriva säger hon, det är bara att skriva som det låter. "Kan du skriva Hannaaaa" frågar hon sedan och Hansi väljer att ignorera frågan. Men Hansi kan gå ner i spagat.
Puffen har varit på sitt första disco och kom hem nöjd och mätt. "Vi åt mest godis på hela discot" förklarade hon nöjt. "Vi delade alla våra pengar, så då räckte de längre". Hon hade dansat lite också. Det är så stort, skoldisco! Min lilla bäbis! Innan discot hade vi pepp här hemma, Puffens kompisar kom och en kompis till Hansi och Dosi fick också komma över även om småtjejerna fick dansa balett istället.
Jag fick någon sorts tidshybris där jag trodde att vi skulle hinna baka två tårtor, äta korv och gorvbrö, våffla håret (om sex tjejer är i samma rum kan man inte våffla håret på bara tre, det är bara att våffla loss, hoppas ingen hade löss) och hitta balettkläder till tre barn på 90 minuter. Det gick! Jag brände korvarna, men bättre det än håret, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0