självgoda mammor

Jag är tydligen en sådan som stör mig på (andra) självgoda mammor på mina barns aktiviteter. Jag bondar inte direkt om man säger så. På dansen sitter det några som brer på om sin egen förträfflighet och det är ju fint om det inte vore så att alla andra mammor de träffat är så usla. "Mina barn leker ju så bra med alla faktiskt, men jag blir lite orolig över Bettans ungar......Jag kanske skulle prata med henne..."
LCHF-dieten är het och mycket effektiv tydligen. Men tydligen orsakar det en smärre släktfejd om mormor råkar ta med sig vanlig kesella istället för vaniljkesella. Det fattar ju alla att det är helt vansinnigt.
Snälla, kan någon ringa mig en fredag runt fem så jag kan få prata om, lite bekymrat, att mina barn bara är flytande på engelska och bara kan standardfraser på franska. Hur ska de klara sig i förskoleklassen? Alla andra barn som bara lyssnar på Erik Saade och mina som sjunger arior ur Trollflöjten. Det är ju inte så svårt att skapa ett INTRESSE hos barn, bara man anstänger sig lite, de är ju som svampar de små liven. Och visserligen är det ju lite svårt att hinna med diskussionsklubben på torsdagar, men herregud, man får väl anstränga sig lite.
Snälla, ring mig då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0