Sveriges ljuva doft.

Det händer att vi fiser i vår familj. Någon lägger en brakare och de andra skriker, duckar, flyr. Dosi är expert på stinkande fisar, plötsligt sprider sig en mustig, äggig doft som inte går att ignorera. Vid någora sådana tillfällen då hennes systrar skrikit efter nåd och kippat efter andan har Dosi tittat på mig med tårfyllda ögon och sagt:
-Mina fisar luktar väl inte så illa? Du tycker väl inte att de luktar illa mamma?
-Eeeeeh, jo men.....
-Duuuuuu tyyyyyyyycker vääääääl iiiiiiiiinte aaaaaatt miiiiina fiiiiiisar luuuuuuuuuktar iiiiiiilla maaaaaaaaammaaaaaaa? upprepar Dosi med darr på läppen.
-Dosi, jag älskar dina fisar, för mig luktar det bättre än parfym, jag skulle kunna bada i dem! kan det då hända att jag har svarat.

Det har lett till att Dosis fisar numera är något av en present. Man känner att lukten börjar spridas i rummet, Dosi ler stolt och utropar:

-Sveriges ljuva doft!!!!!! Känner du mamma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0